fbpx

I. Generelle bestemmelser

1. Disse forskriftene definerer reglene for bruk av nettbutikken tilgjengelig under. www.pitaya.no.

2. Nettbutikken som opererer på adressen www.pitaya.no drives av:

Pitaya Anna Mietla
Andebuveien 705A
Andebu 3158
Organisasjonsnummer: 921 257 589

3. Disse forskriftene spesifiserer spesielt:

  • Reglene for registrering og bruk av kontoen som en del av nettbutikken.

  • Vilkår for å sende inn bestillinger via nettbutikken via e-post.

  • Prinsippene for å inngå salgsavtaler med bruk av tjenester som tilbys som en del av nettbutikken.

4. For å kunne bruke nettbutikken, skal kunden ha tilgang til en datamaskinstasjon eller en terminal med tilgang til Internett.

5. Kunder kan når som helst få tilgang til disse forskriftene via lenken som er funnet på hjemmesiden til nettstedet og laste den ned og skrive ut den.

6. Informasjon om varene som er oppgitt på butikkens nettsider, spesielt deres beskrivelser, tekniske og funksjonelle parametere og priser, utgjør en invitasjon til å inngå en kontrakt og gjør det mulig for kundene å bli kjent med de viktigste egenskapene til varene før bestillingen legges.

7. Butikken kan til enhver tid endre sortimentet av tilbudte varer. Endringen av tilbudet avhenger spesielt av restriksjonene i leveringsomfanget, uten at det berører bestillinger som kjøperen har lagt inn.

8. Produktene oppfyller kravene i norsk lov.

9. Disse vilkårene gjelder for alt salg av varer (produkter) på www.pitaya.no


10. Du må være minst 18 år for å foreta kjøp eller foreta kjøp under tilsyn av foreldre.

II. Reglene for bruk av nettbutikken

1. Forutsetningen for å begynne å bruke nettbutikken er å registrere seg under det eller velge alternativet for kjøp uten registrering.

2. Registrering skjer ved å fylle ut og akseptere registreringsskjemaet, som er tilgjengelig på en av butikkens nettsider.

3. Forutsetningen for registrering er å godta innholdet i forskriften og gi personopplysninger merket som obligatorisk, nødvendig for konklusjon og gjennomføring av salgskontrakten.

4. Kunden har kanskje ikke rett til å bruke nettbutikken, og har heller ikke tilgang til en del eller hele nettbutikken med umiddelbar virkning i tilfelle en kundes brudd på forskriftene:

  • spesielt når kunden oppgav sine data under registrering i nettbutikken usanne, unøyaktige eller utdaterte, misvisende eller brudd på tredjeparts rettigheter.

  • Han har begått, gjennom nettbutikken, brudd på personlige rettigheter til tredjeparter, særlig de personlige rettighetene til andre kunder i nettbutikken.

  • Alle andre oppføringer som vil bli vurdert som oppførsel som er uforenlig med gjeldende lov eller generelle prinsipper for bruk av Internett eller skade et godt navn pitaya.no

5. En person som har blitt fratatt retten til å bruke nettbutikken, kan ikke registrere seg uten forhåndsgodkjenning. www.pitaya.no.

6. For å sikre sikkerheten til meldinger og data i forhold til tjenester som tilbys som en del av nettbutikken, tar nettbutikken tekniske og organisatoriske tiltak som passer til sikkerhetsrisikoen for tjenestene som tilbys, særlig tiltak for å forhindre uautorisert tilgang og modifisering av personopplysninger som sendes på Internett.

7. Kunden er spesielt forpliktet til.

  • Ikke å levere eller videresende innhold som er forbudt ved lov, for eksempel innhold som fremmer vold, ærekrenkende eller krenker personlige rettigheter og andre rettigheter til tredjepart.

  • Bruk nettbutikken på en måte som ikke forstyrrer operasjonen, spesielt ved bruk av spesifikk programvare eller enheter.

  • Bruk nettbutikken på en måte som ikke er ubeleilig for andre kunder og for pitaya.no

  • Bruk innhold som er oppført på nettbutikken kun for personlig bruk,

  • Bruk nettbutikken på en måte som er i samsvar med bestemmelsene i loven i Norge forskriftens bestemmelser, samt de generelle prinsippene for bruk av Internett.

8. Hvis kunden har registrert seg i nettbutikken, kan han ikke overføre passordet til tredjepart. Nettbutikken er ikke ansvarlig for bestillinger fra uautoriserte tredjeparter til hvem kunden ga sitt passord eller som fikk tilgang til kundens konto som følge av at kunden ikke var i samsvar med forsiktighetsregler ved bruk av passordet for kontoen i butikken.

III. Prosedyren for inngåelse av salgsavtalen

1. For å inngå en salgsavtale via nettbutikken, skriv inn nettsiden www.pitaya.no for å velge varene, ta påfølgende tekniske trinn basert på meldingene som vises til kunden og informasjonen som er tilgjengelig på nettstedet.

2. Utvalget av bestilte varer av kunden er gjort ved å legge dem til kurven.

3. Kjøperen kan bestille en eller flere varer blant de som tilbys på nettstedet. Hvis du har tenkt å kjøpe en større mengde av det samme Gode i en transaksjon, forbeholder Store seg retten til å nekte å utføre transaksjonen dersom implementeringen er umulig på grunn av begrensninger pålagt av produsenten av det oppgitte produktet. Kjøperen skal straks underrettes om kvantitative restriksjoner for kjøp av det samme gode under en transaksjon etter at bestillingen er satt.

4. Ved bestilling av bestillingen – til «Ordre» -knappen er trykket – har kunden muligheten til å endre inntastede data og i valget. For å gjøre dette, følg meldingene som vises til kunden og informasjonen som er tilgjengelig på nettstedet.

5. Etter at kunden har benyttet nettbutikken med alle nødvendige data, vises et sammendrag av den bestilte bestillingen. Sammendraget av den innleverte bestillingen inneholder informasjon om.

  • Ordens gjenstand.

  • Enheten og totalkostnaden for de bestilte Varene, inkludert leveringskostnader og tilleggskostnader (hvis noen).

  • Den valgte betalingsmåten.

  • Den valgte leveringsmetoden.

6. For å sende en bestilling, er det nødvendig å godta innholdet i forskriftene. Så snart kjøperen har godkjent bestillingen, anses han for bevisst å akseptere emnet og betingelsene for utførelse av bestillingen, herunder hans plikt til å betale prisen for å plassere bestillingen, pris, størrelse, karakteristikk, kvantitet og leveringsdato for de produktene som tilbys av butikken og bestilt av kjøperen.

7. Sende bestillingen av Kunden er en erklæring om å inngå en salgsavtale med www.pitaya.no i samsvar med forskriften.

8. Etter at bestillingen er sendt, mottar kunden en e-post som inneholder den endelige bekreftelsen på alle viktige elementer i bestillingen.

9. www.pitaya.no forbeholder seg retten til å nekte å selge varer i tilfelle kjøperen kjøper varene til videresalg i virksomheten. Og forbeholder seg retten til å kontakte kjøperen for å finne årsakene og løsningene til situasjonen.

10. Kontrakten behandles som konkludert når kunden mottar en e-post nevnt ovenfor i punkt 8.

11. Butikken er ikke ansvarlig for en feil e-postadresse eller for ikke å motta informasjonen som sendes via e-post om bekreftelsen eller sendingen av bestillingen. I alle tilfeller anses plasseringen av innkjøpsordren av kjøperen som endelig.

12. Salgskontrakten er inngått på norsk.

13. Ved å godta de aktuelle forskriftene godtar Kunden å gjøre det tilgjengelig for inspeksjon og / eller last ned fakturaen i elektronisk form. Levering av en faktura i elektronisk form sendes til e-postadressen som Kunden har gitt ved bestilling, for hvilken Kunden er ansvarlig for riktig indikasjon. www.pitaya.no er ikke ansvarlig for konsekvenser av Kundens manglende overholdelse av sikkerhetsregler og forbeholder seg retten til å endre formatet på filer og metoden for å gjøre fakturaer tilgjengelige i elektronisk form, samt å foreta andre tekniske endringer i dette området.

IV. Levering og personlig samling

1. Ved bestilling av till 12:00 vil bestillingen bli sendt samme dag.

2. Ved å bestille en ordre etter en time 12:00, vil bestillingen bli sendt neste virkedag.

3. Vi forbeholder oss retten til å forlenge leveringstiden i perioder med økt salg.

4. Normal leveringstid uavhengig av leveringsalternativet er ca 1 – 4 dager.

5. Hvis du ikke samler pakken, vil kunden bli belastet med ekstra kostnader.

6. Pakken sendes i en av følgende metoder.

  • Hjemme levering.

  • Levering til postkassen. (Hvis forsendelsen er større, tyngre eller verdifull, vil den bli sendt for å hente på postkontoret).

  • Levering til oppsamlingsstedet.

  • Levering til postkontor eller postbutikk.

7. Reserverer muligheten for annen levering eller personlig samling i eksepsjonelle situasjoner, på kundens forespørsel.


8. Hvis bestillingen sendes som klimanøytral pakke, spores forsendelsen. Du mottar da en SMS med sporingsnummer slik at du kan følge forsendelsen din fra vi sender den, til den kommer frem.

V. Priser og betalingsmåter

1. Vareprisene er notert i norske kroner og inkluderer alle komponenter, unntatt leveringskostnader, inkludert mva og alle andre komponenter og gebyrer.

2. Vareprisene er priser gyldige på tidspunktet for bestilling av Kjøperen. Butikken kan til enhver tid endre prisene på varene. Imidlertid skal prisene som er akseptert av Kjøperen på tidspunktet for bestillingen, være bindende for Salgskontrakten som er inngått som følge av at bestilleren har plassert denne bestillingen.

3. Kunden har mulighet til å betale prisen.

  • Betaling i systemet PayPal

  • Betaling med betalingskort i systemet. Klarna

  • Ved bankoverføring til bankkontonummer (oppgitt på butikkens hjemmeside)..

4. r du velger noen av betalingsmetodene som er angitt i elementet ovenfor, bærer kunden kostnadene knyttet til dette.

5. Betaling ved bankoverføring bør gjøres innen 7 dager fra datoen for bestilling. Hvis det ikke er noen betaling innen 7 dager fra datoen for bestilling, mottar kunden en e-post fra nettbutikken med en påminnelse om betalingen. Hvis kunden ikke betaler betalingen for bestillingen innen 14 dager fra datoen for bestilling, vil bestillingen bli kansellert og kunden vil motta en e-post med informasjon om kansellering av bestillingen.

6. Betaling via systemet PayPal er gjort på plattformen PayPal. Etter at betalingsmåten er valgt, blir kunden omdirigert til nettsiden PayPal. Umiddelbart etter at betalingen er foretatt, blir kunden omdirigert tilbake til nettbutikkens hjemmeside.

7. Betalinger fra kortet gjøres via plattformen Klarna. Korttransaksjonen din sendes i kryptert form. Dette gjør at du kan betale trygt uten å bekymre deg for at kortopplysningene dine er blitt krenket. Når du betaler med kort, skriv inn kortnummer, kortets utløpsdato, CVC-kode, 3D Secure-kode. Kortnummer lagres ikke etter at transaksjonen er fullført. Det totale bestillingsbeløpet belastes direkte fra kontoen din.

8. Alle bestillinger betales i norske kroner. (NOK)

9. Butikken har rett til å suspendere eller kansellere gjennomføringen av bestillingen og / eller leveransen, uavhengig av type og ferdigstillingsstadium, ved manglende betaling eller delvis betaling i tilfelle betalingshendelse, svindel eller svindelforsøk.

10. Det leverte produktet forblir eiendommen www.pitaya.no til betaling er utbetalt.

11. Den totale kostnaden for bestillingen (inkludert levering, kostnader knyttet til betaling) vises i det siste vinduet før betaling.

VI. Retten til å trekke seg fra avtalen

1. Kjøperen som forbruker har rett til å trekke seg fra salgskontrakten uten å gi en grunn innen 30 dager fra pakkenes leveringstidspunkt.

2. Fristen for å trekke seg ut av avtalen utløper etter 30 dager fra Kjøpsdato.

3. For å utøve retten til å trekke seg fra avtalen, er forbrukeren forpliktet til å informere butikken om sin beslutning om å trekke seg fra denne avtalen. Den riktige formen finnes i delen «Min konto».

4. Forbrukeren fylt ut erklæringen skal sende en tradisjonell post til butikkens adresse sammen med de kjøpte varene og bekreftelsen på kjøp.

5. For å holde fristen for å trekke seg fra avtalen, er det tilstrekkelig for forbrukeren å sende opplysninger om utøvelsen av retten til å trekke seg fra avtalen innen fristen for å trekke seg fra avtalen.

6. Varene må returneres i uendret stand – ingen tegn på bruk og i originalemballasje. Kunden er ansvarlig for reduksjonen i verdien av de kjøpte varene som følge av at varene brukes på en måte som går utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.

7. Retten til å trekke seg fra dem kan ikke gjøres i forhold til kjøpte varer som har blitt pakket ut etter levering, og som ikke kan returneres på grunn av behovet for å sikre hygiene og helsevern. Kjøperen er informert om manglende mulighet til å trekke seg fra Kontrakten for kjøp av produkter som har blitt pakket ut og hvis reintroduksjonen til markedet ville utgjøre en helse- og forbrukerhelse risiko.

8. Ved tilbaketrekking av denne avtalen returnerer butikken alle mottatte betalinger, umiddelbart og i alle fall ikke senere enn 14 virkedager fra den dag Store ble informert om utøvelsen av retten til å trekke seg fra denne avtalen. Butikken kan holde tilbake refusjonen til varene returneres tilbake.

9. Kostnadene ved å returnere varene skal bæres av kjøperen.

VII. Klager om varene

1. Forbrukeren har rett til å klage inntil 2 år fra kjøpsdato eller innen utløpsdato. Avhenger av hva som skjer tidligere.

2. Klager som følge av brudd på Kundens rettigheter garantert ved lov eller i henhold til disse forskriftene, skal rettes til butikkens adresse. Den fullførte kravklæringen (tilgjengelig for nedlasting på butikkens nettsted) skal ledsages av de annonserte varene og bekreftelse på kjøp. forplikter seg til å vurdere hver klage innen 14 dager, om mulig, og hvis det ikke var mulig, å informere Kunden om mulig innen denne perioden når klagen vil bli vurdert.

4. Butikken gir ingen garanti for varene som selges. Produsenten er ansvarlig for garantien for de solgte varene på vilkår og for perioden som er angitt på garantikortet. Dersom garantidokumentet gir en slik mulighet, kan Kunden sende inn sine krav under garantien direkte til et autorisert servicesenter hvis adresse er inkludert på garantikortet.

VIII. Klager angående levering av tjenester på elektronisk måte

1. www.pitaya.no forplikter seg til å sikre fullstendig korrekt drift av butikken, i den utstrekning som er resultatet av den nåværende tekniske kunnskapen og forplikter seg til å fjerne eventuelle uregelmessigheter rapportert av kundene innen rimelig tid.

2. Kunden er forpliktet til umiddelbart å varsle om uregelmessigheter eller forstyrrelser i driften av Nettbutikkens hjemmeside.

4. I klagen skal Kunden oppgi navn og etternavn, korrespondanseadresse, type og dato for uregelmessigheter knyttet til butikkens funksjon.

5. www.pitaya.no så langt som mulig forplikter den seg til å undersøke hver klage innen 14 dager, og hvis det ikke var mulig, informere kunden om mulig innen denne perioden når klagen vil bli vurdert.

IX. Personvern og personopplysninger

1. Administratoren av personlige databaser levert av klienter er
www.pitaya.no

2. Butikken forplikter seg til å beskytte personopplysninger og. Kunden gir sine personlige opplysninger når han plasserer bestillingen, godtar behandlingen i butikken for å fullføre bestillingen. Kunden har mulighet til å se, rette, oppdatere og slette deres personlige data når som helst.

X. Avsluttende bestemmelser

1. Oppgjør av eventuelle tvister som oppstår mellom og med klienten, er underlagt de kompetente domstoler i samsvar med bestemmelsene i relevante lovbestemmelser.

2. Alle grafiske eller ikke-grafiske tegn, alle illustrasjoner, bilder og logoer og alt innhold på nettstedet er og forblir den eneste eiendommen eller eiendommen til eieren av immaterielle rettigheter. Det er forbudt å reprodusere, modifisere eller bruke ovennevnte varemerker, illustrasjoner, bilder og logoer eller annet innhold på den angitte nettsiden, av hvilken som helst grunn og på hvilket som helst medium, uten skriftlig forhåndsgodkjenning eller eierskap av immaterielle rettigheter.